Sista inlägget...


.. från vår Skåneresa kommer här. Vad jag tror i alla fall. Som jag berättade tidigare så tog jag en hel del foton så vem vet? Jag kanske hittar något foto som jag BARA måste visa er ;)

gamla bryggeriet
Collaget här ovan kommer från vårt besök hos gamla bryggeriet. Ännu en trädgård som jag har sett genom TV rutan och diverse tidningar men inte IRL så det var kul att åka dit.
Inspirerande och se att en inte allt för stor trädgård kan innehålla mycket. Damm, äng, utkikstorn, sittplatser och ett Växthus. 
Växthuset var inte klart ännu men det kommer att bli toppen som allt det andra i trädgården.

Ulriksdals trädgård på Kivik
När man ändå är i Skåne och på östra sidan så är ett besök på Ulriksdals trädgårdar i Kivik trevligt.
Nu var det ett antal år sedan som jag var där och jag kunde konstatera att de hade utökat sin växtförsäljning sen sist vi var här. 
De som bor här runt omkring kan vara lyckliga som har ett sådant ställe att åka till för att köpa hem växter till sina trädgårdar. Jag vet att jag hade varit här ofta om jag hade bott här.

Så nu har ni fått se vad vi gjorde på vår resa i Skåne :)

Ha det bäst!

Kommentarer