Passiflora


Det var av en ren slump att jag såg att en blomma hade slagit ut på min Passiflora , Jag gick runt och lullade i trädgården och kände att det var dags för en vätske paus och det var då jag såg den.



Etiketten som följde med plantan säger att det är en Passiflora `Plura vida´och att färgen är purpur... 
Purpur för mig är lila och den här skönheten har blommor som är mer åt det blå hållet ... 
Fel märkt kanske men vad gör väl det? Den är underbar och jag måste se till att skaffa mig fler av Passiflora släktet.
 Jag tror att jag har blivit ny kär ;)

Ha det bäst!





Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.