Dead heading

Rosen Alchymist
I England har de ett uttryck för vad jag har gjort idag. 
Dead heading. Ja, de kallar det så när man går runt och klipper av överblommade/vissna rosor,


Buskarna blev så mycket snyggare efter behandlingen och jag kände ett lugn inom mig när jag gick där och knipsade. "Win win situation" för alla parter ;)

Passade även på att binda upp och inspektera bladen efter ev angrepp.

En mysstund i trädgården som resulterade i en fylld korg med vackra färger.
Jag kan konstatera att dead heading är vackert :)

Om ni vill läsa mer om dead heading så gå in på denna länk.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Ja, det har jag också sysslat med idag, dead heading! Visste inte att det hette så bara ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lär sig något nytt var dag,eller hur? 😉

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.