10:e Juli 2001


Förra Fredagen firade vi vår 22 -åriga förlovnings dag och idag är det dags att fira igen.

Idag har U och jag varit  gifta i 14 år och då firar man tydligen något som kallas för Elfenbensbröllop..
Jag har aldrig förstått mig på det här med de olika bröllopsdagarna. Varför de heter som de gör och vad de har för mening.
Nyfiken som jag är så googlade jag runt och läste på någon sida att mannen enligt tradition  ska ge sin maka en present i det material som man firar.Någon förklaring varför det heter just Elfenben vid 14 år (osv) fann jag inte.

Jag hoppas och tror att U inte har en aning om denna tradition för jag vill verkligen inte ha någon present i Elfenben.

Jag behöver faktiskt ingen present över huvud taget. Det kan låta som en klyscha men att få vakna upp vid hans sida är en gåva i sig. Den allra bästa  :)




Jag önskar att ni alla får en riktigt skön helg,

Ha det bäst!


PS, Nästa Fredag är det dags att fira igen :) DS




Kommentarer