Vi som bara skulle köpa en matta...




Det har inte varit någon "pool sommar" ännu så vi har inte gjort några vidare ansträngningar på den sidan i år men nu ryktas det om att sol och värma ska komma så vi tänkta att nu är det dags.
Jag hade sett i ett reklamblad att Rusta hade rea på sina plast mattor. En sådan skulle vara perfekt att ha under stolarna. Dels för att det skulle se ombonat ut och dels för att vi skulle slippa bränna fötterna på trä trallen när vi går på det. Det blir otroligt varmt när solen ligger på !


Vi åkte till Rusta och det blev lite mer än vad vi hade tänkt oss.. Ett par plast mattor , ett litet bord och ett parasoll följde med oss hem.
Ett "snabbt" stopp på Blomsterlandet resulterade i jord, krukor och blommor...
Vi som bara skulle köpa en matta... ;)


Krukan fyllde jag med jord och Banan plantan från odla.nu fick sällskap av...


 ...Lyckoklöver
 .

Parasollet sattes ihop och efter lite piffande så känns det som att vi har kommit en bit på väg.


I sommar ska vi göra ett lite bygg projekt på däcket och när det är klart så ska allt oljas. Det kommer bli många mysiga, sköna stunder här vare sig det blir sol eller ej.

Nu måste jag slänga i mig mat innan det är dags för kvällsjobb. Känns si så där lockande att bege sig till jobbet idag..

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Så kan det bli, det har ofta en tendens att det blir liter mer än man tänkt...;)

    Härligt med egen pool! Hoppas ni får många sköna bad där!

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Att de hade rea på just de saker som vi bara var "tvugna" att ha var otroligt ;)
    Helgen som var så bada familjen i värmen ,medans jag var på jobb...Idag är jag ledig och då är det grått.. Någon som har något emot mig? Nja det kommer nog soliga dagar igen. Hoppas jag i alla fall :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.