Månandens bild:Juni 2015


Det växer så det knakar och idag mår både jag och trädgården lite extra bra eftersom vinden har mojnat något. Vinden har tagit oss hårt. Vinden torkar ut jorden minst lika mycket som solen.

Trädgården börjar bli så där lummig som jag vill ha den men om man spanar lite extra på bilderna så ser man att jag har inte hunnit med att hålla ogräsen stångna.


Rosrabatten börjar dock bli så tät att där har inte ogräset någon chans. Precis som jag vill ha det.
Planterar man tät så håller sig även jorden fuktig, trots att solen ligger på.


Till vänster om Pussenästet (lusthuset) så har vårt äppelträd kommit igen efter beskärningen. Det ser faktiskt ut att vi även kommer får några äpplen.
Doftpionen som står där under är lika fin i år som alla andra år. Trots att jag har flyttat på den. Det som man ibland kan läsa att de inte klara av. Man ska nog inte ta allt man läser på allvar :)


Visst är hon vacker? Doften är underbar så ni förstår kanske att jag kommer tillbringa så mycket tid som möjligt i närheten av henne idag.


Blomsterön är även den lummig eller ska man säga igenväxt..?
Havtornet har jag klippt ned på höjden så det blir hanterbart. Lammöronen där under låter jag välla ut men håller koll så övriga  växter inte kvävs av dess framfart. Tur för mig att de är relativt lätta att riva upp.


Det är Sveriges Nationaldag idag och som tur vad har grannarna flaggstänger som vi kan njuta av. Sol, Svenska flaggan, Björkar, hus med röda knutar, vacker natur...Ja det är Sverige för mig.
Vad är Sverige för er?

Njut av dagen och av varandra och tänk på vilken tur vi har som bor i sådant här vackert land :)




Ha det bäst!

Kommentarer