Like that garden


De som känner mig vet att jag gillar teknik. Telefoner, datorer, kameror ja det var till och med kul att installera Kaffebryggaren. ALLT med en instruktionsbok går hem hos mig (tips till er inför framtida födelsedagar ;) )
Att jag gillar teknik betyder inte att jag är något dator proffs nä det är snarare tvärtom men jag är inte rädd för att "leka" och på så sätt lära mig.
Sedan har jag ett annat stort intresseområde och det är ju trädgården. Vilket inte var någon överraskning för er hoppas jag.

Så när dessa två intressen kan slås i hop blir jag lycklig och nu har jag hittat en APP som verkar hur bra som helst för oss trädgårds nissar  som vill veta växternas namn.


Appen heter Like that garden och den fann jag av en slump. Såg att någon nämnde den i något inlägg och jag blev nyfiken och laddade hem den.


Jag upptäckte appen i går kväll så jag har inte testat den så där jätte mycket men det som jag har testat fungerar hur bra som helst.

Så som jag förstår så tar man ett foto på den växt som  man undrar över. I ovanstående exempel så fotade jag vår Silverarv. Min bild har jag ringat in med rött.
När appen har bearbetat den så kommer förslag upp där man kan jämföra och på så sätt se vad det är för något som man har.
Jag visste ju redan att det var Silverarv så jag bekräftade det och då antar jag att den bilden används när någon annan fotar sin Silver arv och undrar var de har i sin trädgård. Fiffigt värre, eller hur?!

Som sagt vad så harjag inte utforskat den här appen till fullo men än så länge tycker jag att den verkar som ett bra hjälp medel när frågetecknen hopar sig.

Det ska bli kul å höra vad ni tycker om denna :)

Ha det bäst!

Kommentarer