Före och efter bilder är alltid kul, eller hur? :)


Jag tycker att det är kul när jag är inne på olika bloggar och får se deras före och efter bilder. Ibland kan man knappt tro att det är samma ställe som de har fotograferat. Förändringen blir oftast otrolig.

Jag försöker bli duktigare på att dokumentera vad som händer och vad vi gör för att vi lättare ska se att; "oj, var det så det såg ut?", "oj, vad fel det blev "eller "Oj, vad bra det blev !" :)

Jag tänker nu visar er bilder från när vi hade vår "vårning" här hemma. Om ni har missat det inlägget så kan ni kika in här.
Först kommer bild från den 22:e Mars sen kommer foto på hur det ser ut i dag.

22:e Mars

8:e Juni
 Tyvärr kunde jag inte ta i samma vinkel som föregående bild för då hade inte trädet synts över huvudtaget.

8:e Juni
Det här trädet blev minst bra av dem två men det anade vi redan från början men det kommer att bli bra. Vi måste bara ge det lite tid och tid har vi mycket av ( i alla fall i trädgårds världen).

Clematisen `Miss Bateman´
klättrar upp för stammarna och hon har fått sällskap av ett skott från vårt Vildvin så det kommer att bli tätt här om några år  :)

22:e Mars
Här är träd nummer 2.När det sågades till så spändes snören mellan grenarna så att klätter växterna skulle ha något att klättra i när de väl satte fart och...

8:e Juni
..nu , ca 3 månader senare så har de gjort precis så som vi önskade :)

8:e Juni
Vildvinet samsas med klätter rosen `Lykkefund´ hur bra som helst. Mycket bättre än vad jag trodde. Jag hade fått för mig att Vildvinet skulle ta över helt och hållet så att rosen inte skulle trivas men det behöver jag inte alls oroa mig för.
Jag hjälper dem ibland så de håller sig något sålunda på var sin sida vid stammen sen vad de bestämmer sig för att göra uppe i trädkronan det lägger inte jag mig i men lite koll vill jag ha ;)

Så det här var mitt bidrag till "före och efter" bilder.

Ha det bäst!



Kommentarer