Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här....


Vi har en gammal Schersmin buske vid ingången. Den har varit nära ett par gånger för att bli uppgrävd men jag har gett den en ny chans. Jag har klippt och putsat så den ska bli som ny men nu ligger den i faro zonen... igen.


Det är kanske mitt fel. Jag har gjort den så fin nu så den har blivit eftertraktad även ur ...



 .. Skatornas synvinkel. Högst upp i toppen håller de på och bygga sin "takvåning". Pinnar hämtas och flätas in. Jag kan inget annat än att imponeras av deras byggande men vill jag ha dem här??? 

Problemet är att de har redan kommit långt på sitt bygge och de (ursäkta  ordval) skiter fullkomligt i oss när vi skriker och viftar med armarna. Jag tror däremot att grannarna bryr sig desto mer...

När jag står på vår balkong så har jag väldigt bra uppsikt över deras bo. Det kan ju vara kul och följa deras familjeliv på lite närmre håll... Eller? Jag vet att de gillar grillat och grillen står straxt nedanför deras blivande boning och de älskar att tetas med katterna bland annat vår  gamla Båtis... Så åter igen, vill jag ha dem här? Jag tror bara att det kommer bli hur svårt som helst att få bort dem. Det blir nog att såga ned Schersminen ....

Jag fortsätter och vela och så får ni ..

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Jag skulle nog spara både skatorna och schersminen.
    Förra året byggde skatorna i vår häck. En dag satt katten Pucko i boet... inget han gör om...
    I år har de byggt i ett högt träd. Pucko är för tung för att klättra.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Man ska vara rädd om skatorna. Om du är vänlig mot dom så vaktar dom din trädgård. Dessutom kan du spå årets väder i hur dom bygger sitt bo. Tyvärr ser det ut som att det blir regn i sommar... /Knatten

    SvaraRadera
  3. Beslut togs i morse att de får vara kvar. Lite komiskt att nu har de inte synts till på hela dagen.. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.