Bra service är guld värt!



I Torsdags bestämde sig en av våra trotjänare att det var dags att lämna in.
Vår tvättmaskin som har servat oss med ren tvätt i ett antal år gav upp och paniken var ett faktum. Hur skulle vi klara oss? Tvättmaskinen körs nästan varje dag och dotterns "jagmåstehadennu"- tröjan låg i tvättkorgen !

Vi visste att det var på gång, att den snart skulle ge upp men som vanligt så tror man att man ska hinna kolla runt efter den perfekta maskinen INNAN den går sönder men i regel är det inte så.
I regel är det som det blev för oss i Torsdags. Akutläge :)

Förvånande nog så gick det rätt så fort för mig att hitta den där tvättmaskinen med stor T på nätet som jag ville ha. Frågan var "bara" vart vi skulle köpa den?

Skicka efter den? Nej, 3-5 dagars leveranstid var inget som lockade. Sen skulle vi vara tvungna att leta rätt på en som skulle installera den och vem skulle köra bort den gamla?
Det lät alldeles för krångligt och skulle ta för lång tid så det slutade med att U stack bort till Elon på Fredags kvällen och köpte maskinen där. Hemkörning , installation och bortkörning av den gamla löste de också (mot en kostnad förstås men ändå). Det bästa var nog att de skulle komma med den redan på Måndag, som idag. Underbart!

Så när jag kom hem idag straxt efter tolv från jobbet så var det en kille här och installerade den nya pärlan.Jag hade inte sett den innan IRL men det var kärlek från första ögon kastet ;)

Så fort vi blev ensamma så åkte den första tvätten in och när den var klar så fick den mig att le. Pärlan spelar en klassisk melodi för att tala om att den är klar. Det känns som att Pärlan och jag kommer att bli goda vänner och har en härlig tid framför oss ;)

Ha det bäst!




Kommentarer

  1. Tvättmaskin kan man ju inte va utan!!! Diskmaskin visst, men inte tvättmaskin.
    Kul att du körde inom smålänningen. Själv blev jag sugen på ett av mina tips till dej o körde till Öhr. Kolla gärna min blogg så får du se hur fint det är där. /Knatten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.