Ja då var det klippt igen.Skulle ju "bara" smita in på Netto och köpa till det som saknades till dagens middag men det gick ju inte. De sålde ju Strandtrift för 10:-/ st så det blev att en rosa en vit fick följa med mig hem. 


 Jag satte dem i krukor/hinkar  vid spa badet i väntan på deras mer permanenta plats. Solen sken på mig när jag pysslade där ute men helt plötsligt blev det mörkt och himlen öppnade sig.


Det började hagla men efter en liten stund byttes av med regn och efter ytterligare en stund så kom solen med en regnbåge som present eller var det en ursäkt för Aprilvädret?


Med solen kom mina bevingade vänner  fram och nu hade de med sig en speciell gäst. Det är nog ett år sedan som vi sågs sist. Så visst blev jag glad när jag såg att Fru Stenknäck hade hittat hit till oss igen. Hon hade maken med sig men han flög när han fick syn på mig. Jag hoppas att de dyker upp igen så jag får en ny chans att föreviga dem.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Första gången jag såg en Stenknäck så trodde jag först att det var en förrymd burfågel. Den är så vacker! Så fint du har fångat den på bild!

    SvaraRadera
  2. Tack:) Håller med dig, den ser allt lite exotisk ut. Idag har vi haft över 20 st på besök. Riktigt kul å se :)

    SvaraRadera
  3. Tack:) Håller med dig, den ser allt lite exotisk ut. Idag har vi haft över 20 st på besök. Riktigt kul å se :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.