Torkställningar


När vi flyttade hit till vårat hus så följde en traditionell torkvinda med. Placeringen var inte den bästa så den försvann rätt så fort. Ersattes av en torkställning som ställs på marken och fäller ut.
Har haft den alldeles för länge nu. Många svordommar har fällts över den. Hur jag än förankrar den så har den blåst omkull. Rentvättad tvätt har således förvandlats till smutstvätt.... igen :(
Det måste få ett slut. Har letat febrilt efter inspiration på den perfekta torkställningen. Det finns hur mycket som helst att se på nätet men har valt ut ett par stycken.

Källa
Källa
När ni ser mina bildval så anar ni säkert åt vilket håll det barkar. En enkel, traditionell (?) torkställning ska det bli.
 Det fina vädret ska tyvärr bege sig till annan ort i helgen men jag hoppas  att den kan stå färdig i vår trädgård innan helgen slut. Längtar så att få hänga ut de första lakanen på tork i vår solen

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Jag behöver också ett ställe att hänga tvätten på. Hänger i skogsdungen nu och det kan bli lite väl skräpigt. Den bästa jag har sett var i Cornwall. Den hissades enkelt ner i räckbekväm höjd och sedan hissades den jättehögt upp så att vinden torkade tvätten på nolltid. Så smidigt. Torkvindor är jag ingen vän av – de är så fula och trista.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Du har en poäng.. Torkvindan är ju så sjukt ful.. Tror jag får höra med han den händige.. ;)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din längtan. Här tvättades två omgångar lakan som fick hänga ute i veckan. Ahhh, vad det doftar underbart när man tar in dem! Lycka till med snickrandet!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis en tvättställning som dessa står högt på min lista också!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.