Nu är den borta !



Helgen som var bjöd oss på blandat väder. 
Lördagen startade med SOOOL. Underbart! Jag skulle förvisso jobba på kvällen så jag borde tagit det lite lugnt innan men det gick ju inte :)

Den enorma högen efter vårningen måste bort. U hämtade ett släp och efter att kört två lass till tippen så tog jag fram kompostkvarnen och började tugga.
Jag matade på rejält medans solen värmde och tiden gick alldeles för fort men jag hann tugga  klart det sista innan jag var tvungen att förbereda mig inför kvällens jobb.


Tugget lade jag i en svart sop säck och när den blev full så knöt jag ihop den lite slarvigt så den inte blev helt tät. Sen så hamnade den bakom växthuset där jag kommer att "glömma bort den" till nästa år. Då tar jag fram den igen och blandar det med vanlig jord och lägger det på rabatterna. 
Jag hade säkert kunnat myllat ner det nu med en gång men jag gillar konsistensens som blir i säcken efter ett år. Det hinner brytas ned till stor del vilket innebär så mycket mindre växtdelar som hamnar i rabatterna. Rätt eller fel, det vet jag inte men det är så jag gör :)

Kvällsjobbet förflöt bra förutom att det höll på att gå illa när gatubelysningen släcktes i en timme... Det var inte långt ifrån att jag höll på att cykla på ett par som var ute och gick UTAN reflexer. Hade det inte kommit en bil bakom dem så hade jag med stor säkerhet kört på dem... :(

Söndagen så var jag åter ute och cyklade runt på jobbet. Nu i dagsljus och regn. Trodde aldrig att jag skulle bli varm igen men när jag slutade jobbet så kom solen fram igen :)

Vi tog en sväng till Blomsterlandet och där hittade jag nåt som jag så gärna ville ha. Det slutade med att den fick följa med och nu går jag och spanar på hen ofta, ofta..Så vacker! 
Jaha, ni undrar vad jag har fått med mig hem ? Ni får hia er till imorgon. Då kommer bilder på denna vackra skapelse på bloggen :)

Ha  det bäst!




Kommentarer