Nu har jag inte varit så aktiv på  bloggen precis. Det kan bli så ibland. Livet måste prioriteras före annat. Har tillbringat min tid "IRL" som kidsen säger (eller sa ?) men det betyder inte att jag inte har fått jord under naglarna under tiden.

Helgen som var så blev det ett besök på Blomsterlandet. Jag skulle bara köpa så jord men när jag fick deras sticklingar så fick tre följa med mig hem.
Det blev en Fuchsia `Pink Marshmallows` och två Pelargoner.En som är violett och heter `Corriente Lulu`och den andre är ljusrosa och heter `Classic Aquarello 07`.
För tillfälligt står de i köksfönstret där jag har dem under uppsikt men sen, när det blir varmare, så åker de ut på vår inglasade altan. Jag har en vision att  jag fyller vår altan med många olika sorters Pelargoner i år. Man får drömma :)

Ha det bäst!

Kommentarer