Drivved,Lakrits och överblommade Tulpaner :)


Sportlovet är snart över. Ungdomarna här hemma har delade känslor inför detta. Ledighet är skönt men det är skönt att komma in i de vardagliga rytmerna också.

Sonen bestämde sig för att göra om sitt rum. Förvånade men glada blev vi så det har röjts och slängt en hel del. Det är inte bara vi vuxna som samlar på sig en massa saker. Skönt att bli av med det.


Frågan om hur han ville ha det i sitt rum var svåra att svara på  så idag åkte vi iväg  till Rusta för att få inspiration. Det gick rätt så fort när vi väl var där. Svart färg vid namn Lakrits och tapeten Drivved blev de slutliga valen. Vita inslag och röda detaljer kommer att sätta pricken över i:et.

Utomhus händer det inte så mycket. Snödropparna har ännu inte slagit ut här vilket kanske låter lite konstigt men de är placerade under Lagerhäggen som skuggar dem lite för bra men snart så blommar dem.


Snön är puts väck på vår tomt så när jag tittar ut så kommer trädgårds suget över mig . Jag vill så gärna ut och gräva men när jag väl är ute så vill jag in. Det är ruggigt, kyligt och så duggar det. Jag förstår vår Båtis som springer ut och in dagarna i ända.


Den tända brasan inomhus är mer lockande än att vara ute i duggregnet. Så det blir att pyssla inomhus och njuta av den snart överblommade Tulpanbuketten.

Nu ska jag börja förbereda kvällens mat. Grannen kommer över och vi ska ha Öl provning.Tyckte att jag hörde att han skulle ha en flaska skumpa med sig också så det lär inte gå någon nöd på oss :)

Ha det bäst!

Kommentarer