Välkommen 2015!



2015... När jag var liten så såg jag någon film där de sa typ " året är 2000 " och såg fick man se flygande farkoster som människorna tog sig fram med genom staden. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det kände såå långt borta men nu är vi här och har varit i ett par år.





Några flygande farkoster har jag inte sett men det flög lite raketer i luften ovanför vårt hus i natt.
Det var först inte vår tanke att köpa några raketer men så blev det så att gubben och sonen kom hem med "några" och så van jag en "tårta" (den till vänster) och å hade våra gäster med sig ett gäng.


Så vid tolvslaget gick vi ut och välkomnade 2015. De äldre herrarna i sällskapet skötte fyrverkeriet och vi andra stod och njöt av skådespelet.
Jag passade på att leka lite med kamerans funktioner. Kameran har jag haft ett tag nu men man blir nog aldrig fulllärd. Ett sätt för mig att utmana mig själv och utvecklas i fotograferingen är att återigen delta i 365foto.se. Jag gjorde det förra året med men då hann jag aldrig igenom alla teman men jag ska göra ett tappert försök i år. Jag har lagt in årets första idag så än så länge ligger jag i fas ;)






Nu tänker jag ta mig en långpromenad så jag får avluta med att önska er en god fortsättning.

Ha det bäst!

Kommentarer