Det grönskar i Kryddlandet


Vilket härligt väder vi vaknade till idag! Solen sken och termometern visade ett par plusgrader. Trädgården ropade på mig; komsi,komsi... ;)

Kylan "nöp" i mina kinder när jag gick ut men mitt kryddland hade solens strålar över sig så jag beslutade  att lägga lite energi på det idag.


När jag rev bort resterna från Buskkrassen så fick jag se att den hade lämnat i från sig ett gäng frön. Dessa raffsade jag bara ner i jorden eftersom jag redan har samlat in frön från dem. 
Jag vet inte om de här kommer att gro av sig själva. Det känns tveksamt men man vet ju aldrig om man inte testar, eller hur? 





 Det var så härligt att se allt det gröna som kom fram medans jag rensade bort skräpet
. Olive herb , Timjan; Persilja, Citron meliss,Chokladmynta, Gräslök.. Alla verkar må bra och kommer förhoppningsvis ge mig goda smakupplevelser i år med. 

Det kanske inte syns så bra på bilderna men det finns faktiskt tomma ytor där i tunnan och dessa kommer jag att fylla ut med bland annat Dill, Sallat, Rädisor. 


Det dröjer dock ett tag innan jag kan göra detta så jag får göra som Båtis. Jag får leta upp ett vindstilla hörn och vända ansiktet mot solen och njuta av den sköna värmen som fyller kroppen. Och när man minst annar så är våren här och det är dags att peta ner de där fröna :)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Sötaste Båtis! :) Ser ut som om du har haft en fin dag. Här mulnade det på innan jag hittade ut och vara ute i januari i mulet och blåst gör ingen lycklig.. ;) Hoppas på vackrare väder i morgon!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är för go min lilla Båtis ❤
      Dagen var kylig men skön och det var härligt att få sätta igång så smått med vårstädningen. Jag håller tummarna för att solen ska skina på oss i morgon :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.