Brr, termometern visar att det är noll gradigt ute men det känns snarare som minus...7 (?). Det var inte  alls skönt att jobba idag på förmiddagen. När jag gick där mellan omsorgstagarna så längtade jag hem till en varm brasa. Kändes som att jag aldrig skulle bli varm igen.


Tror ni att jag tände en brasa när jag kom  hem? Nope, det blev det inte. Byte om till varma kläder och gick ut i växthuset och tog tag i vinrankan.  
Jag hade redan tagit lite i början av December men kände nu att det behövdes tas mer.


Grenarna som hade pressat sig mellan glas och lister togs bort och jag försökte få hela vinrankan att bli lite mer uppstammad.


Virrvarret som var innan blev lite mindre och då kom de smutsiga rutorna fram. Hela växthuset har blivit rejält smutsigt under hösten/vintern. Taket är nog värst. Det har intagit en grön färg...
Det är inte något som jag kan göra något åt nu. Det får allt bli lite varmare först.


Vinrankan som vi har på friland behövde jag inte göra något med. den kommer få bre ut sig över armeringsmattan så den blir inte uppstammad.



Nu tänker jag hålla mig inne resten av dagen och bland annat njuta av Tulpanerna som står på köksbordet.

Ha det bäst!



Ps.Ni vet väl om att min blogg har en Facebooksida? Det är bara att söka på Facebook på  Helt enkelt hemma hos mig så kommer ni dit. Sidan uppdateras nästan dagligen med inlägg, bilder och annat som jag tycker är intressant. Gilla gärna sidan så missar ni inget :) Ds


Kommentarer

  1. Hej, fullt upp idag :) Kul med vinranka, kommer nog bli fantastisk till sommaren. Tråkigt att växthuset har blivit så smutsigt. Hoppas verkligen att du tinar upp på kvällen och fixar en mysig brasa att tina upp framför.

    Hoppas dt får en fantastik kväll :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.