"När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran
och alla barnen räknar var dag till doppare da´n"

Julgranarna är som sagt vad redan ihop monterade och pyntade och jag vet med all säkerhet att dotter i alla fall räknar ned. Hon har till och med smyg klämt på paketen (vem har inte det ?) :)

Igår fylldes dagen med julklapps shopping och avslutades med en liten kvällspromenad i vår vackra stad.






Innan kvällspromenaden så var vi på glöggmingel hos goda vänner de lät oss, deras gäster, få utlopp för vår kreativitet. De hade gjort diverse olika sorters pepparkaks delar. Platta, böjda, rektanglar, trekanter m.m. Godis, kristyr och mini maränger fanns där också. Sen var det bara för oss att bygga deras pepparkakshus. Det var riktigt kul och se hur det byggdes upp. Det var inte så att alla stod där och byggde det klart utan när man hämtade glögg så sattes en bit dit och sedan kom nästa och fortsatte.
Tyvärr så hade jag vare sig mobil eller kamera med så jag kan inte visa er hur det blev men det blev inget hus. Det blev en (H)julbåt med lastutrymme och Helikopterplatta och bilgarage. Riktigt kul ide`. Kan varmt rekommenderas till nästa års glögg partaj :)


Idag så ska altanen få bli lite mer julig. Vita kulor har jag hängt upp i nätet men det är mer som jag vill fixa till där ute. Allra helst så hade jag velat att julmiddagen skulle intas där ute.Dels är det så mycket bättre plats där ute och det skulle vara så mysigt att bona till det med plädar, yllestrumpor m.m. Tror dock inte att våra gäster kommer att uppskatta det så det får bli att äta inne och så smiter jag ut där efteråt med en mugg glögg :)

Ha nu en riktigtskön fjärde advent. Ta hand om er!

Kommentarer