Nu kunde jag inte hålla mig längre!




Jag vet att vi "bara" är inne i mitten på November månad men nu kan jag inte hålla mig längre!


Facebook, Instagram och diverse olika bloggar lägger ut frestande bilder på Julstjärnor, blommor.. ja, julpynt i alla dess former. Så nu börjar julen smyga sig in hos oss med.
I kökshyllan har kokböckerna byts ut och Advents stjärnan som jag köpte för ett par dagar sedan sitter nu upp i vardagsrummet.


Vi satte upp den igår och gubben tyckte inte att vi skulle tända den. Det är för tidigt sa han men när jag steg upp idag på morgonen så tände jag den i smyg. Det var ju bara jag uppe ;)


Vår hustomte som hänger i köksfönstret hänger uppe året om men snart får hans kompisar kom upp ur sina lådor. Vi får väl se om tomte familjen utökas i morgon...

Tiden innan julen är bäst tycker jag. Jag gillar att pynta och sätta upp slingor, stakar med mera och på kvällen sitter vi ute och dricker glögg i eldkorgens sken.

 Jag har sagt det förr men säger det igen; Var årstid har sin charm och jag vill inte vara utan någon av dem :)


Ha det bäst!


Ps. Jag har fixat till stöden till rosorna. Vill  ni se hur de blev? Bilder ligger på bloggens facebooksida Ds. 

Kommentarer

  1. Det är så härligt med adventsbelysningar. Du blev före mig i år, brukar vara bland de första i vår by. Men jag har hängt kransar på ytterdörrarna. Vilken vacker hustomte ni har.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är före mig i år med att hänga kransar på dörren ;)

      Radera
  2. Åh, om du får så får jag också. Jag längtar ihjäl mig och vill så gärna - det gäller ju att fira advent- och jul så länge och innerligt som möjligt. Det är ju så härligt med alla vackra ljus och allt mys. Grannen, som också heter Linda, och jag ska på adventspyssel i en blomsteraffär på tisdag och jag längtar. På lördag tror jag att vi ska till skogen och hämta adventsgran samt spana in en fin gran till jul. Jag tänkte gräva upp en liten självsådd gran också och ha på bordet i växthuset. Det ser jag fram emot.

    Hoppas att du får en jättefin vecka!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart du får,Linda:) Vad mysigt det låter med adventspyssel!

      Radera
  3. Va fin den ser ut stjärnan, ja det är mysigt att småbörja lite.
    Har också köpt några slingor o lit växter, snart,, kanske redan imorgon tänds de.
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en riktig mys period som vi är inne i nu. Tända ljus, ljusslingor med mera. Härligt med lite ljus som piggar upp i denna gråa November månad :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.