Vårkänslor :)




Hittade ett par påsar med frön som kan sås nu så dessa har jag petat ner idag på morgonen. Jag brukar inte lyckas med Perenn sådderna men håller tummarna för att det ska lyckas denna gång. Har gjort enligt konstens alla regler och nu står de i skuggan i skydd för sol och den värsta vätan.

Trots att vi är inne i Oktober månad så fick jag lite vårkänslor när jag stod där ute i växthuset med fingrarna i jorden. Jag hade bara en kofta på mig och den var nära att åka av. Termometern visar +11.
På ett sätt så hoppas jag att hösten blir lång och varm, som nu, men på ett sätt så längtar jag till snön kommer. Jag gillar verkligen att vi har de olika årstiderna så man kan längta till/se fram emot våren, sommaren, hösten, vintern. Varje årstid har sitt, eller hur? :)

Nu ska jag fortsätta klura på hur/vart jag ska försöka övervintra alla växter. Har inte såå många men de jag har vill jag spara. Får nog be gubben fixa till snicken..
'
Ha det bäst!




Kommentarer