Vallmo, Vallmo, Vallmo..









Underbara Vallmo. I vår trädgård har den full frihet. Den får fröså sig precis vart den vill. Är det på ett helknasigt ställe så drar vi upp den när den har blommat över.
Den första Vallmon som vi fick till vårträdgård kom hit med ett lass Koskit. Vilken tur vi hade !
De andra har jag knyckt kapslar från diverse olika ställen. Någon sort har jag nog fått.
Jag vill ha flera olika sorter så är det någon här ute i "Cyberspace" som har några kapslar till övers så tar jag tacksamt emot. Ni kanske vill ha några av mig?

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vilken härlig blandning av vallmo - så vackra allihop! Jag har tre olika... alla enkla... ser att du har dem också. Sedan har jag sibirisk vallmo... liten, enkel, gul. Den ska finnas även i orange och rött, men som förvildade finns nog bara gula. Blommar lite tidigare och sprider sig lätt. jag gillar dem mycket :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.