Utflykt tips!


Idag var åkte vi till Klockaregården som ligger norr om Växjö.Det var mitt allra första besök i denna trädgårdsbutik. Har varit i deras nät butik och spanat men det är ju inte samma sak som att se det "live".

När vi först steg in in genom dörrarna så möttes vi av massvis med inrednings prylar. Ljus,lyktor, krukor, nakna gungande kvinnor med mera. Det var nästa så mycket saker så det var svårt att se allt. Jag var tvungen att stanna upp och fokusera blicken ett par gånger :)



De har en inspirerande trädgård och många plantor. Det märktes att vi var där lite senare på säsongen för vissa plantor hade redan passerat sitt " bäst-före-datum" men det fanns guldkorn :) 




Det fanns som sagt vad mååånga fina saker men mycket av det var för dyrt för min plånbok. Denna underbara älva hade gärna fått följa med mig hem men jag vågade inte ens titta på prislappen...


När vi åkte därifrån så hade vi en påse med oss.. En Buddleia Buzz Ívory´ 



och ett Parasollblad fick följa med oss hem.

Det här var en butik som jag hoppas få möjlighet att hälsa på igen och då allra helst på våren :)

Ha det bäst!




Kommentarer

  1. Så kul att du besökt "min" trädgårdsbutik. Hit åker jag alltid och handlar, men vi som bor nära har ju möjlighet att passa på när det är erbjudande och dessutom har Trädgårdssällskapet 15%.
    På senhösten säljer man ut dekorationer, urnor, stöd och allt möjligt fint för halva priset.
    Kul med vit buddleia. Skulle jag också vilja ha.
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.