13 år ❤


Igår så var det vår bröllopsdag. 13 år har bara svischat förbi. Vi träffades för 21 år sedan så vi känner varandra rätt så väl vilket märktes när min man kom hem med en påse med blommor i istället för en bukett :)
 Nu står de planterade i krukor på pool däcket och jag ser fram emot att se dem växa. 


Vi grillade igår och jag tycker om att göra olika såser. Igår blev jag så sugen på Ädelost så jag googlade fram ett recept som lät gott. 
Det bara inte lät gott,det var himmelskt gott! Så gott att jag måste dela med mig av receptet till er.

8 portioner

140 gram gräddädel
4 dl Creme fraiche
1 msk pepparmix
ev. lite salt

1. Häll creme fraichén i en gryta och smula sönder ädelosten. Sjud tills osten har smällt helt. Krydda och smaka av med lite salt om det behövs.

2. Såsen kan serveras direkt men blir än bättre om den får stå i kylen i ett par timmar och kräma till sig. Servera den då kall.

Ja, som ni ser så var den busenkel och göra så är ni ädelost älskare så tveka inte att göra denna sås. Våra gäster slök den med hull och hår :)


Se länk 
Ikväll blir det utomhus teater på Krusenstiernska gården . Robert Gustavsson, Allan Svensson med flera ska få underhålla oss i ett par timmar. Ser fram emot detta.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Grattis! Hoppas att teatern var skoj!
    Ha det fortsatt fint!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.