Min relation till Nejlikor har fram till för två veckor sedan ,nästan varit  obefintlig. Nejlikor för mig har bara fått mig att tänka på begravningar.. Jag har aldrig köpt hem dem och gjort buketter med dem. Varför inte egentligen? De håller ju sig fina i evigheter.. 

När jag tänker efter så har jag nog aldrig någonsin gett dem en ärlig chans  men vilken tur att man kan ändra sig!


Det var som sagt vad , för ett par veckor sedan som min uppfattning ändrade sig och det med hjälp av en kollega. Vi hade då vår årliga grill/jobbfest här och hon hade med sig en blompåse med dessa sötnosar i. Jag kopplade inte alls  från början var det var som jag tittade på. Jag bara blev....kär :)


Inte nog med att de var vackra , de hade en ljuvlig doft också. Jag hade inte en aning om att Nejlikor kunde dofta!
Vet tyvärr inte vad sorten heter men jag kommer att stoppa näsan i var och varannan Nejlika som jag stöter på. Doftar de så får de med all säkerhet följa med mig  hem.Jag vill sätta dem i krukor på diverse olika ställen i trädgården så jag kan insupa deras doft var jag än befinner mig.

Jag har ingen aning om dessa är Perenna som..


.. denna sammets röda Nejlikan är. Hur eller hur så kommer jag att testa och plantera ut den när den har "gjort sitt" i krukan.Klarar de sig så blir det en glad överraskning .

Tänk vad en gåva "kan ställa till det" ;)

Ha det bäst!

Kommentarer