Kilsbergen


Jag hoppas att ni har haft en skön midsommar helg. Det har vi haft. Vi tillbringade helgen på Öland tillsammans med två och fyrbenta vänner. Det blev även vår premiär turen med husvagnen för i år. Perfekt att kunna ta med "huset" när man ska övernatta hos släkt och vänner. 


När vi kom hem från Öland så var det dags att öppna oljeburken som vi hade köpt innan. Det är bruten olja. Heter det så när de har blandat in lite färg i den? Jag tror att det heter så i alla fall. Den heter Kilsbergen och har den där nyansen. Ni vet. Nyansen med stort N ;)



Det var hos min syster som jag såg den för första gången och jag föll pladask.


Den är lite grå,grön, brunaktig i färgen Lite drivveds känsla över den. kan man säga.
Brädorna som jag oljade gick från nyproducerade- look  till "har-legat-ute-fuktigt-länge"-look men de kommer hålla så mycket längre än "äkta vara".


Det är en behaglig nyans som passar bra in med växtligheten i trädgården. Den tar inte uppmärksamheten från det som blommar.Den hjälper till att framhäva det i stället.

Det här en produkt som jag kommer använda till mycket. Som ni ser så har jag redan börjat olja in ros stigens brädor, jag kommer använda oljan på trädgårdsmöblerna, trä altanerna,spaljéerna, hyllorna i växthuset och mycket mer.Garaget skulle bli såå snyggt med denna oljan men då måste panelen helt bytas ut först. Tror inte att U går med på det men vem vet vad som händer nästa år ? ;)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Så vacker! Underbar! Jag antecknar...
    ... och tackar för tipset!
    Allt gott!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Det var en fin nyans! Tack för tipset!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Supersnygg nyans! Vet precis vad du menar :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Very nice write-up. I definitely love this site.
    Keep it up!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.