Kattutställning och Cafe tips .


Idag var U och jag på kattutställning. Som ni redan vet så gillar jag katter men det var inte bara därför som vi åkte dit. Jag var ute efter  lite nya fototeman (se tidigare inlägg) och jag kan säga att jag kunde pricka av några efter besöket :)


Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med kattutställningar. Det är bra för sådana som vi (ej utställare , bara nyfikna) och spana in vilka kattrader det finns och man kommer i kontakt med uppfödare som man kan "trakassera" med alla sina funderingar. Det är hur bra som helst men jag bli lite ledd när jag ser katter som flämtar efter luft eftersom de är så stressade av ljud och nya dofter :(


De flesta verkar dock ta det hela med ro. De öppnar knappt ögonen när man "kissar" på dem. Ni förstår vad jag menar med "kissar" på dem hoppas jag. Inte det man gör vanligtvis på toaletten utan det där lätet som man gör för att få deras uppmärksamhet.. Åh, vad knasigt det blev nu :S Jag tycker vi lämnar katt utställningen nu och så ska jag ge er ett tips om ett fikaställe som ni bör besöka om ni är här i Kalmar trakten någon gång.


Kläckeberga Lantcafe är fiket som ni nästan måste besöka om ni har möjlighet. Det ligger ca 5 km norr om Kalmar och det har härliga fält och ängar som närmsta grannar. Vägen dit är slingrig men låt inte det hindra er från att besöka dem.


Det finns möjlighet att sitta utomhus men idag var det regn i luften så vi satte oss i den gamla skolsalen som nu är inred med fina möbler och vackra inrednings detaljer. På väggarna är det talesätt och ordspråk som får en att tänka till :)


Dagens fika blev för mig Äppelkaka med både vaniljsås och glass. Jag hade beslut ångest så Marika gav mig av både och :)

Om eller rättare sagt när ni funderar på att åka dit så rekommenderar jag er att gå in på deras hemsida för att kolla öppettider m.m. Klicka på länken här så kommer ni dit direkt.


Imorgon ska vi åka och kika in i andras trädgårdar så jag kan nästan lova att nästa inlägg kommer att handla om det.

Ha nu en fortsatt skön helg!

Kommentarer