Idag är det så varmt att vi knappt kan vara utomhus. Så fort jag kom hem från jobbet så öppnades fönster upp på skuggsidan och persienner ner på solsidan. La mig på sängen och däckade..
Nu är ni säkert några som säger att man ska inte klaga på värmen. Det gör jag inte men jag mår verkligen inte bra av den när den kommer upp i dessa temperaturer. Det är extra jobbigt när man måste jobba när det är så här varmt men det är ju bara ett par dagar tills semestern är här. Får hålla ut till dess :)


Här är däremot en som verkar gilla sol och värme. Så fort solen försvinner så fäller Påfågelblomsterna i hop sina blommor. Jag hann fånga en på bild innan den slöt sig. Känner mig lite "mammig" för dessa. Har ju sett och tagit hand om dem enda sedan de var små frön ;)



Det gäller att vara aktiv med vattenkanna/slang nu i värmen. Jag följer skuggan och vattnar en bit i taget. Tar sin tid men det är det värt. Oftast hittar man något nytt som har dykt upp under dagen. Ibland är det totala överraskningar i rabatten. Sådant som man inte visste att man hade , visar sig.

Nu ska jag ut och jaga skugga.

Ha det bäst!



Kommentarer