En av tusen..


.. trädgårdar hann vi besöka idag. Att vi valde så rätt när vi begav oss till Torsås det kunde vi inte ana. 

Vi kom till ett vanligt villa område och i slutet på en av gatorna bor Bo Johner Nilsson med familj.
När vi klev ur bilen så började det att dugga så smått. Typiskt men vad gör väl det när  man ska på upptäcktsfärd ;)


Första intrycket som jag fick när jag kom till entrén var att det såg snyggt och välplannerat ut och 


att de som bor här har lite fantasi och ser olika möjligheter med saker och ting. Som till exempel bordet som är gjort av en stor utsågad skiva från ett träd. Snyggt!


När vi sedan kom in i trädgården så tappade både jag och U hakan. Vi möttes av något som vi inte var beredda på.
Trädgården var i olika nivåer, där fanns en damm, olika sittplatser och självklart en hel del växter.


Jag har sett en artikel om denna trädgård i AoT men det är verkligen inte samma sak att titta i en tidning mot att se det Live. 




Den här bananplantan är tydligen den mest tåligaste. De har den ute året runt. Det enda som de gör på vintern är att täcka den med frigolit. Jag skulle gärna vilja ha ett gäng sådana. Det är verkligen djungel känsla över dem :)







Vi blev verkligen bombarderade av intryck så det var mycket att smälta när vi åkte där ifrån. Det var extra kul att man kunde köpa lite ovanlig växter där så 1st  Lin av Nya Zeeland och 2 st Svinrot `Scorzonera suberosa`fick följa med oss hem.


På vägen hem blev det ett stopp vid en loppis i Påryd. Jodå, vi gjorde fynd även där. 3 st trälådor och en säng.Rättare sagt, sänggavlar och dessa fick jag för en spottstyver . Nu ska "bara" dammen byggas OCH bryggan sen ska den stå där och bjuda in till sköna läs stunder.. Ser ni bilden framför er? Det gör jag och det kommer att bli såå bra.

Jag hoppas att alla ni som har haft öppna trädgårdar har haft tur med vädret och har haft många trevliga besök. Jag kan i alla fall säga att jag är glad att ni har öppet så man kan komma och bli inspirerad. 
Tack för det och ha en fortsatt skön kväll :)

Kommentarer

  1. Vilket fint reportage du har gjort från en spännande trädgård! Nu känns det nästan som om jag skulle ha fått se ännu en trädgård! /Anja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.