Öland spirar 2014. Del 2.

Jag avslutade förra inlägget med att berätta att vi åkte vidare till en trädgård i Dyestad som vi även besökte förra året Bilder från det besöket kan ni se här.


Vi var som ni nu förstår hos Ulla och Olof Tränk :)
Denna gången så gick vi in från sidan på trädgården och det första som mötte oss var en liten Aurikelteater. Dessa söta blommor spelade upp en scen för oss besökare och nu vill jag  bara ha ännu fler av dessa blommor. Jag vill  ha en alldeles e g e n Aurikelteater :)





Den här "boden" tycker jag mycket om. Jag antar att detta är Ullas alldeles egna vrå. Ett perfekt ställe att stå och plantera på m.m OCH under tak. Det måste verkligen vara skönt att kunna stå ute men ändå inte bli blöt om det regnar. Snygg är den också. Gillar den svarta färgen :)


Ni som har "surfat" runt på min blogg vet om att jag gillar att använda mig av armeringsmattor och det gör även Ulla och Olof. Här har de hittat ett perfekt OCH snyggt användningsområde..


...OCH enkelt. Gäller ju "bara" att komma på det och tur för mig att Ulla har gjort det så jag kan kopiera ;)




Även i denna trädgården dyker  det upp oväntade ting som fångar ögat.Det är väl det som gör en trädgård spännande. Eller hur?



Det var inte så många som besökte trädgården medans vi var där men Ulla berättade att de hade haft ca 400 st besökare på Lördagen. 400 st! Jag vet inte vad jag skulle känna om 400 st okända/kända besöker damp in i vår trädgård. Kul, eufori eller PANIK. Troligen det sista eller inte. Ja, det är inget som jag behöver fundera på. Som tur är :)



Vi sa adjö till Ulla ( Olof såg vi inte men å andra sidan så var vi aldrig inne i ateljén denna gång ).Tomhänta gick vi inte där ifrån. En Julros (okänd färg) och en Iris som ska vara mörkt vinröd när den blommar fick följa med oss.
Det lär bli så att vi återkommer flera gånger till paretTränk och deras härliga trädgård!

Vi hade en "tidsram" att gå efter eftersom fotbolls matchen med stort "M" började vid 15 (visade sig senare att det var kl 16) så vi började bege oss hemåt. För att kunna åka hemåt  så åkte vi en l i t e n bit norrut innan vi skulle svänga av men innan vi svängde av så hamnade vi i...
Ja, det får ni se i nästa inlägg :)

Ha det bäst! 


Kommentarer