Vatten

Vatten från ovan har vi fått i ett par dagar men idag skiner solen på oss från klarblå himmel. Underbart!


Nu är det en period som det bärs plantor ut och in. U frågade om jag hade planterat färdigt nu. Till svar fick han; Jag har ett par påsar kvar... Jag fattar inte hur jag tänkte när jag köpte hem alla påsar. Jag tänkte troligtvis inte alls.. När alla fröer kommer ut i handeln så drabbas jag av "frö frossa". I å r drabbades jag värre än vad jag har gjort andra år.

Växthuset är överfullt nu så för att få mer plats åkte fontänen ut i dag.



Nu porlar det mysigt både ute och...


... inne i växthuset. Bakom grodan ser ni Lökburken. Kommer ni ihåg? Lökburken blev inte så bra... Misstänkte att det skulle bli alldeles för trångt , vilket det också blev.Jag visste inte vad det var för lökar som jag tryckte ner i burken. Det kunde ju ha gått....;) Nu blir det att försöka knöla ut lökarna från burken och sätta dem ute i rabatterna. Det är nog "kört" för dem i år men nästa år så kommer de nog.

Nu bär det i väg till mina föräldrar. Får se om de premiär grillar något till lunch idag ?

Ha en fortsatt skön helg!



Kommentarer

  1. Lycka till med alla dina planteringar och ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här är en till som tagit i lite väl mycket när det gäller frösådderna... Min man säger att jag konstaterar samma sak varje år - men det kan väl ändå inte vara möjligt? Hoppas du får en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Det är underbart att experimentera och alltid lär man sig något - kanske går idén att utveckla? :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.