Underbara helg !

Solen har skinit över oss och temperaturen har varit helt underbar under hela helgen. Äntligen skulle U och jag få egentid. Kan knappt minnas när det hände senast. Vi åkte Växjö och barnen var med kompisar på hemmaplan.


 Innan Växjö färden så hämtade jag ut ett paket från Odla.nu. Det hade legat i affären sen i Fredags så jag var lite orolig att plantorna skulle ha  tagit stryk av detta..
När jag öppnade paketet så blev jag lugn. De var så fina som de brukar vara när jag beställer där i från.

Vi hade bråttom iväg så det blev lite av en stress plantering. Fram med krukor och jord och ner med dem. U skötte vattningen och sen begav vi oss iväg.

Paketet innehöll följande;
Alunrot ´Blackberry Jam´
Alunrot ´Creme Brúleé ´
Choklad mynta
Choklad skära ´Chocamocha´
Palettblad ´Black Prince´
Palettblad ´Brons Age´
Penningblad ´Goldilocks`


Vad gjorde då jag och U i Växjö? Jo vi var på Ölfestival. Hur trevligt som helst och mycket bra organiserat !
.De hade olika ölprovningar/föreläsningar där man fick smaka och lära sig mer om olika goda öl. Vi gick på den Humledriva provningen . 
Ojoj, en av dem som vi smakade på där föll jag för riktigt ordentligt, Kolsvart Lakrits IPA.  Kul när man hittar nya favoriter :)


 Det var en hel del bryggerier där och man gick runt med sitt glas och fick öl i det i utbyte av kuponger. Behöver jag säga att stämningen bland de ca 500 besökarna bara blev bättre och bättre ju längre kvällen gick? Undra varför...?;)


Jag har tur som är ledig idag för då kan jag gå ut och se vad jag har missat i trädgården.Misstänker att det är en del. Jag såg bland annat att Spirea busken hann slå ut medans vi var borta i ett h e l t dygn. Snacka om att det går fort nu. Det gäller att hänga med nu så ha en fortsatt bra Måndag, mig hittar ni liggandes i rabatterna :)







Kommentarer