Kvalitets tid.



Sonen ville ha med mig in till stan idag på förmiddagen för att leta rätt på en jacka .Ett sådant erbjudande får man allt för sällan nu för tiden så det gick inte att tacka nej till det.
 Vi hade tur att hitta det han ville ha rätt så fort men men vi strosade runt där inne ett tag innan vi åkte hem.


Vi konstaterade (ännu en gång ) att  Kalmar är en riktigt vacker stad med sina olika byggnader. Stannar man till och tittar uppåt på byggnaderna så ser man otroliga utsmyckningar !


Vi brukar leka turister i vår egna stad någon dag på sommaren. Vi har varit på Länsmuseet på guidade turer och på slottet. Gått i stadsparken och läst på var skylt som finns där som berättar om dess historia. 



Vi har lärt oss så mycket som vi inte hade en aning om. Det vi inte har gjort är att gå en stadsvandring . Får se om vi får tillfälle för det. Jag vill gärna lära känna min "egna" stad. Hur duktiga är ni på er stads historia ?


När vi kom hem så bakade dottern och jag Kladdkakor. Den ljuvliga doften fyller huset :) 


Det är härligt att få kvalitets tid med barnen och ikväll får jag en stunds egen tid också. Jag ska iväg och klippa mig. Det är verkligen välbehövligt. Känns som om jag har en tjock vinter mössa på huvudet och det är inte skönt nu när det börjar bli varmt..

En perfekt avslutning på dagen vore ett glas rödvin i växthuset med U eller en god öl framför eldkorgen. Vi får se vad det blir.

Ta hand om varandra ! :)

Kommentarer