" Rädda bebisar "


Igår eftermiddag var det aktion "rädda Allium bebisar" som gällde.
Allium bollarna som jag har haft i min rabatt har frö sått sig rikligt. Det är v ä l d i g t  lätt att missta de gräslöksliknande bladen som ogräs men gör inte det !


Utan flytta dem i stället till en plats där de kommer  till sin rätt.Det tar ett par år innan de blommar men när de väl gör det så kommer i alla fall jag vara glad att jag tog tag i spaden och flyttade på dem :)


Mina hamnade här , under vår uppstammade Syren. Jag kan redan nu föreställa mig om hur bra det blir :med ett lila bollhav där under, kan ni ? :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Det var knappt att jag kunde läsa inlägget när jag såg första bilden - en röd spade med vita prickar! Åh!!! Just rött med vita prickar är det bästa jag vet. Var hittade du spaden?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är den ljuvlig! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag vann spaden i en tävling. Jag tror att det var i tidningen AoT men det var nog förra året. Ser jag någon så säger jag till !

      Radera
  2. Vilken header du har! Har nog inte varit inne hos dig på ett tag i alla fall inte sett den tidigare. Skulle vilja ha den tryckt på omslagspapper till fina paket.
    Jag har nog rensat bort massor av alliumbebisar av misstag i jakten på de gula vårlökarna som blivit ett riktigt ogräs i rabatterna.
    Det blir nog fint med lökarna under trädet.

    Ha en fin Valborg imorgon
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina ord om headern :) Den har inte varit så länge . Brukar byta den efter hand som blommor o dyl är aktuella i trädgården.
    Jag får önska dig också en fin Valborg :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.