Premiär!


 Igår var det premiär här. Första sådderna på friland gjordes:)



 Rädisor, Morötter och Mini plocksallat var de första fröna som hamnade i jorden.


Jag är ingen hejjare på det här med att så grönsaker men jag försöker så något varje år . Sallat och Rädisor står på "måste-så-varje-år"-listan. Dessa är lätta att lyckas med men det är däremot inte Morötter för mig. Får se om det bli annorlunda detta året.

I år sådde jag i ett sol stråle mönster. Varför så i raka rader? Jag har lite fler fröer som ska petas ner här. Bland annat Ringblommor som är Aprikos färgade. Jag tycker om att blanda grönsaker med blommor och Ringblommor kan man ju äta :)

En liten stund efter att jag hade sått så öppnade sig himlen och det började regna. Kunde inte bli så mycket bättre, eller hur? 

Jag ser att ni är rätt så många som hittar hit till bloggen, vilket jag tycker är jätte Kul !
Om ni vill vara säkra på att inte missa något så kan ni lägga er som följare här på bloggen. Finns en "knapp" i höger spalten här intill. Helt enkelt hemma hos mig finna även på Facebook. Bara att söka upp sidan och sen trycka på gilla knappen så får ni uppdateringarna
 som sker på den sidan där lite lättare.

Ha det bäst!





Kommentarer