Köksträdgården är nästan klar. Så här blev det :)


Den 17:e Mars "föll allt på plats i duschen", Kommer ni ihåg? Om inte så går ni in på länken.
Helt plötsligen föll allt på plats. Äntligen visste jag var det var för "fel" vid köksträdgården.


Ett insyns/vindskydd  måste ju upp, självklart! Dels för att bona in området för att få en rumskänsla och dels för insynen från grannarna. Det ska byggas av reglar och armeringsmatta . Dessa material har vi använt oss av på flera ställen i trädgården så självklart ska det vara så här med. Jag ritade upp  mina tankar i Photo scape tills jag kände mig nöjd. 
Jag brukar ha svårt att förklara för U hur jag tänker när jag vill göra något men med denna "ritning" förstod han direkt :)

I slutet av Mars fick vi hjälp i trädgården. Trots intag av "vuxendricka" (för att hålla oss varma) så kom bland annat stolpar upp OCH hamnade i "våg" ;)

Var ledig stund har tillbringats här ute.Så nu är det nästan helt färdigt!


Det var knepigt att  fota så ni ser armeringsmattorna men de är där. De kommer att bli mer tydliga när Murgöna, Kiwi och Clematis fyller ut dem.




Ett par brädor i trallen vid växthuset har tagits bort.Här har vi planterat Bambu. Det behövs  ett par plantor till så det blir en rasslande Bambu vägg.

Mitt "fulhörn"låg där förut, bakom Bambun.Nu var jag tvungen att flytta på det eftersom platsen blev allt för synlig. Jag undrar var mitt nya "fulhörn" skall vara...?

Ha det bäst!






Kommentarer

  1. Nu syns det verkligen att köksträdgården behövde den där inramningen. Tänk sedan när det blivit grönt... Härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli en underbar trädgård med många fina vrår! Lycka till och ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ vad fint! Önskar att jag kom mig för att ta tag i trädgårdens fulhörn. Men då behövs det nog hjälp med entreprenadmaskiner...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.