I går kväll kom grannen över till oss med en flaska "bubbel". Jag har inte varit så förtjust i det innan men han har lärt mig att uppskatta denna dryck. Tack för det ! :)

Grillning och god dryck med trevligt sällskap gjorde Påsk aftonen riktigt trevlig.


U var lite seg idag (undrar varför?) men vi har båda jobbat på bra i trädgården.
U klippte gräset och det blev så fint. Den behöver lite näring men det får bli till nästa helg.


U har på börjat brädläggningen av Ros stigen. Fortsättning följer ;)


Hyacinterna vid Ligusterhäcken blommar för fullt nu. U tycker att det ser för "pensionärsaktigt" (vad han nu menar med det)ut. Det tycker i alla fall inte jag. Det är härligt med färg .Allra helst nu . Det har varit färglöst länge nu så nu är suget efter färg stort.


Vi har flyttat Murgröna till vind/insynsskyddet. Vi hade plantor i "damm rabatten" och dessa var så stora så de fyllde ut näten väldigt bra.Det börjar bli i ordning här nu men bakom växthuset råder ännu...


..KAOS! 
Krukor, plattor, tegelstenar, hinkar ligger huller om buller. I bakkanten finns det en kompost. Ni ser den knappt på bilden men bakom de vita näten till höger om den blå vatten tunnan står den. 

Jag har köpt ett kompostnät till så jag kan ha två stycken men jag vet ännu inte vart de ska vara. Ja, att de ska var bakom växthuset, det vet jag men hur de ska placeras på bästa sätt vet jag inte.


Problemet är att det är rätt så mycket ogräs i denna hörnan. Bränn nässlor och annat som sprider sig villigt. Jag antar att detta måste tas bort innan jag kan starta om med komposterandet. Det kommer att ta tid men det får det lov att göra.


Här ser ni den "berömda" häcken. Den som gjorde att vi byggde insyns/vind skyddet. Den är verkligen inte vacker. Här har jag rensat, klippt och sågat.


Häcken består av Berberis, vildrosor och denna gulla växt som jag inte visste namnet på men trädgårds vännerna på Facebook berättade snabbt att det är en Mahonia. Dess bär kan man tydligen göra sylt/marmelad av. En nyhet för mig som gjorde att min första tanke för utrotning ändrades till att behålla dem.


Nu ska jag gå ut och sätta mig och njuta av solen innan den försvinner bakom grannarnas tak.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Oj, vad det händer mycket hos dig! ka bli kul att se rosengången sen, för du visar väl...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.