Pelargoner, lerkrukor och... sidenband.

Mina Pelargoner har stått kvar på vår inglasade men oisolerade altan under hela vinter. Nu har jag tagit en titt på dem och det finns hopp. Några gröna blad visar att det finns liv. Dags att ta in dem och ge dem lite kärlek (nerklippning och ny jord).


Den som ni ser här ovan är den som har klarat sig bäst. Jag har för mig att det är en Mårbacka Pelargon.. Är usel på att komma ihåg namn.

När jag fick se den så kom jag  och tänka på Bambi på hal is . Benen äh grenarna spretar åt alla håll och kanter. Det får allt fixas till.


Letade i mina lådot och fann ett sidenband. Fint ska det vara ;)


Snyggt och vänligt mot stammen. Bra kombo !


Det var många Pelargoner som blev förvisade till komposten men några blev kvar.


Nu står de i vardagsrummet och längtar tills det blir dags att flytta ut.

Ha det bäst!

Kommentarer