Boktips !


Jag har inte varit så speciellt intresserad av rosor. Det är snarare min man som har stått för det intresset. Jag har mest tyckt att de är vackra men taggiga och så får de bara en massa sjukdomar...
Vilken tur att man kan ändra sig! 

När vi beställde hem rosor från Flora Linnea till min mans rosrabatt så beställde jag även denna bok och en helt ny värld öppnades för mig!
Titeln är "Rosor för förnuft och känsla" och är skriven av Franziska Kröll och är 209 sidor tjock.


Förutom vackra,inspirerande, lärorika rosporträtt/bilder så får vi svar på hur man ska sköta om sina rosor, vilka sjukdomar som de kan drabbas av och hur de skall behandlas.Rosor är Sällskaps sjuka och tips på sällskap finner man i denna bok.

Från att ha varit måttligt intresserad av rosor så vill jag nu ha ha alla rosor som finns i boken plus några till. Inser dock att det kommer inte att gå. Får ta fram boken och "dregla" över bilderna när suget blir som värst.

Har fått en annan rosbok av en god vän som även den innehåller trevliga bilder och information. Den boken kommer jag att berätta om vid nästa boktips inlägg.

Vad har ni för några Trädgårdsboks favoriter ?


Kommentarer