Båtis


Idag blåser det inte lika kallt som det gjorde igår men idag så "strejkar" min kropp :( Tog mig en cykelrunda på morgonen men det var med nöd och näppe. Jaja, det går snart över. Ska sluta gnälla om jag hade varit pigg så hade jag ju inte kunnat dokumentera Båtis sov vanor :)


Båtis har en tendens att springa ut och in hela nätterna. Det blir värre ju varmare det blir om nätterna. Han m å s t e ut med jämna mellanrum för att vakta sitt revir. Vi har ingen kattlucka så vi (mest min man ) får gå och släppa ut och släppa in ett antal gånger per natt

När han har kommit in på morgonen så lägger han sig i vår säng och där ligger han l ä n g e. Rätt så kul och se hur han vrider och vänder sig. Tänk om man vore så rörlig ;)


Hittade lite rolig/intressant fakta om katter på denna sidan. Här står det bland annat;
  • Katter sover mellan 12-14 timmar.
  • Kan tolka människors känslor och humör.
  • Katters luktsinne är 14 ggr starkare än människors.
  • Katten kan lära sig att använda toaletten..
Ja , läs mer på ovanstående länk om ni blev nyfikna. Nu ska jag fortsätta med min bok.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Katter är rara och du har lyckats fånga Båtis fint! Men fy tusan vad de är tråkiga när de inte sover på nätterna utan håller på med sitt rantande ut och in. Man kan bli galen... Bättre när det är 20 grader kallt för då är det lugnt på nätterna. Ha det fint och hoppas att boken är bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, smått galen blir man men han är ju allt för härlig där emellan så jag vill inte vara utan honom. Det är "min" kisse :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.