Snön kom och halkan med den.


Det hjälpte inte att hålla tummarna för att vi skulle slippa snön igår men tack till er som försökte. 
När jag såg dessa moln så insåg jag att det var kört. Jag gick och letade fram broddarna till skorna. Förstod att det skulle bli halt.


Precis innan jag skulle bege mig till jobbet öppnades molnen och ner kom snön.



Så nu har trädgården fått ett tunt lager snö över sig.


Idag var det ännu en grå dag. Solen kämpade hårt för att komma fram. Den lyckades nästan.


Idag tänkte jag ha"fågelsafari". Var nyfiken på och se hur många arter som skulle hälsa på. Jag lade ut lite extra "gotte" och fåglarna kom men inte så många olika arter.Jag ska fortsätta min spaning.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Här har faktiskt solen strålat nästan hela dagen, men det är vansinnigt kallt. Grannen lyckades inte bli av med isbarken på sin framruta, så jag fick trevligt sällskap in till jobbet. Tog en kort promenad på lunchen, men var inte tillräckligt varmt klädd om benen - tajts är ju nästan som långkallingar utan byxor ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Men visst är det väl härligt med lite snö?!?
    Så fina bilder du lyckats få på fåglarna.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  3. Det blir fåglarna som får uppmärksamheten nu när blommorna sover och De behöver all hjälp de kan få. Så spana du vidare och ge massor av godsaker till de små.

    Kram / Therése

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.