Nu kunde jag inte hålla mig längre! Klådan i fingrarna var outhärdlig. Solen sken ute och jorden lockade mig med dess "jordiga" doft.

                 

Köksträdgården hann jag aldrig hösta så det var den jag tog tag i idag. Spade, Handskar och grep blev mina bästa trädgårdskompisar idag. Tills min dotter kom ut förstås. Jag blev så glad att hon ville hjälpa till :)


Lördagsgodis till fåglarna.

  
                                         

Olivträdet har stått ute i en kruka ända tills nu. SÅ vi grävde upp den och satte den i en kruka som vi lättare orkade bära i väg. Nu står den inne på vår inglasade altan.  Jag hoppas att den inte blir allt för missnöjd med flytten..



Jag vet inte hur många Hyacintlökar som jag har planterat ut sen i julas men m å n g a  har det blivit. Idag planterade jag ut ytterligare ett "gäng".


Rönnsumak


 Inomhus så börjar julen att  försvinna- Stakarna och granen står kvar men annars så är pyntet väck.Den här tiden efter julen så blir jag sugen på att göra/köpa något nytt.

Nya lampor till hallen skulle vara kul! Bra belysning är viktigt och jag hade redan sett ut några som jag tyckte skulle passa bra. Jag ville ha något som kändes lite mer "rufft"
Dessa är nog inte tänkta till att vara inomhus för mysbelysning men varför inte?


Ser ni den? Den hänger där under trappen och gör så jag ser bättre när jag bland annat bloggar.Vi köpte 2 st på Clas Ohlsson  den andre hänger i hallfönstret.


En lite annorlunda ljuskälla som de flesta kanske har liggandes i garaget.
Om vi tröttnar på våra så hamnar de här där också :)

Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer

  1. Ja man vill bara vara ute påta i jorden när det är så fint väder. Jag har sekatörträningsverk.
    Härlig känsla. Vad fint det skall blomma hos dig sen.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Häftigt att man kan jobba och gräva ute i trädgården så här mitt i vintern, inte helt självklart:)) Kommer ihåg en vinter för flera år sedan när jag grävde upp en ny stor rabatt mitt i februari! Blir intressant att se hur resten av vintern blir! Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.