Nu är det gjort!

Årets första frö beställning är gjord och fler lär det bli. Jag känner mig riktigt "taggad" inför denna odlingssäsong. Mer än vad jag gjorde förra året vid denna tiden. Planerna och idéerna bara flödar fram. Måste skriva ner så jag inte glömmer :)

Årets första beställning gjorde jag på odla.nu. Det blev 6 st fröpåsar . Bilden nedan visar vilka och vill ni läsa mer om dem så kan ni gå in på länkarna

Bilderna är lånade från Odla.nu
  1. Aklejruta
  2. Franstrift ´Ballerina red``
  3. Taklök
  4. Papegojamarant `Early splendour´
  5. Påfågelblomster ´Strawberry shortcake´
  6. Röd snokört
När jag gjorde collaget så fick jag se att min beställning går i rosa/röd/lila toner.Inte alls planerat. Det bara blev så.
Jag försöker vara lite mer organiserad i år när det gäller frö beställningarna men det är svårt. Riktigt svårt.Det är ju så lätt att bara klicka, alldeles för lätt.

Jag ska nu försöka hålla mig borta från de andra frö sajterna resten av kvällen men det blir antagligen en ny runda i morgon.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Slank in via tusen trädgårdar...jättefin blogg! Tips till katterna plantera en Kiwiplanta eller tre...heter något med cat på engelska...och det ser jag på de nöjda fyrbenta besökarna i min trädgård.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.