Minnet är som det är..


Brr. i går kväll så var det riktigt ruggigt. Trodde aldrig att jag skulle bli varm igen efter kvällens jobb (jag hade varit ute och cyklat i regn,mörker och blåst i 6 timmar) men när jag kom hem så hade min underbara "gubbe" tänt en brasa och köpt hem lite "go öl". Kroppen blev sakta men säkert varm igen.
Längtar till sommarens grillningar. Öl smakar som bäst då, tycker jag.

Idag när jag satt och åt frukost så hörde jag Koltrasten sjunga. Hm, han lär nog knipa näbb snart, tänkte jag och mycket riktigt. Han tystnade när första snöbyn kom. Jag trodde att nu fortsätter det att snöa resten av dagen men efter ett par  minuter så slutade det igen. Jag hoppas att det håller sig borta. I alla fall tills jag slutar jobbet ikväll vid 22:00.


Efter frukosten så kom jag på att någonstans har jag en pärm med fröer i. Jag började leta och till slut så hittade jag den ! Där i bokhyllan var den och den var fylld med plastfickor och i dem låg det egna och köpta fröer.
Minnet är inte det bästa men jag kom ju på den i tid i alla fall. Hade varit värre om jag hade kommit ihåg den i höst ;)


Amaryllisknoppen avslöjar mer och mer för vardag vilken färg hon kommer å bli. Spännande, spännande..


Avslutar med en bild på vår Skrållis. Hon är så sällskaplig och nyfiken av sig. Vill alltid vara med. Hon brukar alltid "hjälpa" mig när jag ska fröså. Jordpåsen brukar alltid vara intressant. Det kan ju gömma sig något kul där i, eller hur?

Ha en fortsatt skön Söndag och håll tummarna för att vi slipper snön ett tag till .

Kommentarer

  1. Hej! Skrållis är en riktig söttnos! Och så många fröpåsar du hittat...jag har redan sått paprika och "prov" petunia från 2 år sedan frösamlande...hoppas några kommer upp! Blev jätteglad att du gillade vitrinskåpet i köket. Vi köpte köket genom Albins Järnia butiken i Vimmerby , köket kommer från den danska SENTENS som är nästan det samma som Marbodalkök. Ha en fin vecka, Karla.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.