I natt klarnade det :)


Att ligga sömnlös om nätterna är kanske inte alltid så positivt men eftersom jag är ledig idag så gjorde det inte så mycket.
Jag hade faktiskt en mycket "effektiv" sömnlös natt. Jag har löst en massa "problem". Inga världsproblem men trädgårds "problem".


Nu vet jag hur vi ska lösa kanten mot den blivande stigen vid rosrabatten. Jag vet att stigen ska få ett gruslager. Har varit inne på olika material men nu vet jag att grus ska det bli. Det kommer att gå åt en hel del men det kommer att bli såå fint :)
Grönsakerna som skall sås är ner präntade på en lista och kruk planteringarna är bestämda :)

Jag har nämnt innan att jag har gått med i en fotoutmaning och i natt har jag kommit på ett antal motiv. Nu gäller det bara att vädret ska bli ok så jag kan fota dem. Vill ni se mina tolkningar så kan ni kika in på min fotoblogg. Där kan ni även se vad denna fotoutmaning innebär. Ni kanske själva vill vara med?



När jag beställde fröer från odla.nu så beställde jag även denna kryddsax. Den är helt underbar att klippa mitt Myrten träd med! Väl värd 19:-.

Än så länge har inga frön kommit ner i jorden här hos mig.
När jag tittar in på olika bloggar så ser jag att ni är rätt så många som har satt igång. Det blir nog att köpa hem lite såjord i helgen så jag kan börja lite smått.

Jag har inget bra ställe att dra upp fröerna på. I växthuset är det ännu för kallt så mina sådder trängs ihop på fönsterbrädorna. Jag vet inte hur många gånger som jag har sagt att jag måste fixa något bättre..


Kommer ni ihåg min namnlösa Amaryllis? Här ovan ser ni hur hon ( visst är Amaryllis en hon ;) ) såg ut 12:e Januari.


 Så här ser hon ut idag. Härlig djupröd färg.


Nu har även min käre man vaknat så nu tänker jag ta en mugg kaffe med honom.Jag hoppas att ni får en skön helg!


Kommentarer

  1. Haha fler som löser världsproblem på nätterna , jag har ett fint block bredvid sängen ,där det ofta står något kommaihåg på morgonen :-))) I-photo är inget företag det är Apples bildprogram i Mac så man gör böckerna direkt i datorn och sen köper via appstore. Helt outstanding kvalitet då jag provat de flesta, typ Fuji, Önskefoto mm .Ha en mysig lördag Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Jag har också den där kryddsaxen. Det är så söt! Måste erkänna att jag inte har använt den så mycket, men jag ska nog ta mig i kragen och göra det. Hoppas du får sova bättre i natt.
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det ju vara positivt att ha svårt med nattsömnen. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.