Andra advent.




"När andra ljuset brinner så är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär."



Idag tog vi sovmorgon, länge.Så skönt och så välbehövligt. Har varit en hektisk period nu ett tag med renovering och förberedelser inför sonens firande.
Tro nu inte att vi är färdiga (blir vi någonsin det ?)  för det är vi inte men nu kan vi ta det i l i t e  lugnare takt. Inte i "snart-får-vi-hjärtinfarkt"-takt.


De vita Hyacinterna i krukan som vi har på köksbordet har nu slagit fullt ut. Underbar doft !
I mitten på krukan sitter ett datum ljus.
Jag köpte en smalare variant i år för att vi skulle kunna hänga med datumen men vi har misslyckats även i år. Än så länge. vill säga ;)

Termometern ute visade minus 8 grader idag på morgonen så på altan fönstren så hade det bildats rimfrost-rosor.


Vackra men jag föredrar de som man kan sätta i vas. Snart är vi där igen. Snart kan vi gå ut i våra trädgårdar och fylla våra näsborrar med de ljuvligaste dofter och klippa av en ros eller två och sätta dem i vår favorit vas :)







Kommentarer

  1. Härligt julkänsla hos dig.
    Ang växthus så kan jag tipsa om att att lite öppet i en eller två luckor. Då kommer luften in och växthuset får inte övertryck där inne. Jag borde ha öppnat lite mera när Sven kom men trodde inte det skulle bli så hemskt som det blev. Mejla gärna om du undrar mera.
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.