Nya lökar är beställda. Hoppas att maken blir nöjd :)


För något inlägg sedan skrev jag att jag var så glad att hösten har varit så varm och skön så man har kunnat göra allt höstjobb i lugn och ro. Borde jag då inte har hunnit köpa lökar tidigare OCH fått ner dem i jorden? Jo, det tycker jag men så har det inte blivit. Har varit i diverse butiker och ryckt i olika påsar men inget har lockat mig tillräckligt för att stoppa ner dem i kundkorgen.

Jag konstaterade att det blir en lökfri höst i år och det kändes ok men idag när jag gick in på Facebook så fick jag se ett mycket bra erbjudande från Odla.nu .Helt plötsligt fanns det hopp ;)



ANTALARTIKELNRARTIKEL

1 stHL990000Bonus - 20 botaniska krokus

1 stHL2411Tulpan 'Blue Wow'

1 stHL3384Lilja 'Stargazer'

1 stHL41000Kungsängslilja

1 stHL23031Hyacint - Mix, storpack

1 stHL275802Alliumpaket 'Lila & Vitt'

1 stHL34004Allium amplectens


Förståeligt så var det inte så många olika sorters lökar kvar men det fanns tillräckligt för mig för att kunna skicka iväg en beställning. Hoppas att U blir nöjd med mitt lökval. Hans trädgårdsintresse har ökat vilket har gjort att hans åsikter om trädgården också har ökat men än så länge har  jag det största "rösträtten" när det gäller plant/lökval. Så jag passar på att göra diverse beställningar medans det är så ;)

Nu håller jag tummarna för att vädret fortsätter att vara milt så jag kan få ner lökarna i jorden när de väl kommer.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Åh, så trevligt att dela trädgårdsintresset. Fast kanske inte lika roligt att dela bestämmandet ;) Min man hjälper till med grovgörat, men det är sällan han har en åsikt - en ros är liksom en ros i hans värld - och den är vacker :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Det blir fler diskussioner nu men än så länge är de få ;) I början så var min man lik din. Han grävde och sa blommande Dill om Rosenskäran ;)

    SvaraRadera
  3. Hej där !
    här har ,lökarna kommit i jorden men jag vet exakt hur det kommer att bli till våren same same alldeles för få allium :-))) Kanske faktiskt se till att få ner ett gäng till medans det ännu är varmt .Ha en fortsatt fin vecka . Kram Bittan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.