I början av veckan så drabbades vi av stormen. Vi hade stormsäkrat växthuset så gott vi kunde med det som vi hade hemma.

Det klarade sig ok. En skiva blåste bort från taket men den låg på vår tomt i alla fall. Förut så har vi fått hämta den hos våra grannar..
 Ska nu leta efter en bättre presenning och stormlinor så vi slipper oroa oss fler gånger för det här.

Värre gick det för våra två Prydnadsplommonträd som står på vår framsida. De fick en så kallad naturlig beskärning. Varje träd blev av med varsin stor gren. Bilder på det kan ni se på denna sidans Facebook sida. Det kunde har varit värre men det blev ju så TOMT!
 Min syster sa att det blev luftigt. Det låter bättre, eller hur? Det tar väl ett tag innan jag har vant mig. När allt har växt upp till våren så kommer jag nog tycka att det blev ju bra trots allt. Jag hoppas det i alla fall.

Vi hade ett av våra fågelbord hängandes i ett av träden. Jag var lite rädd för att fåglarna inte skulle tycka om förvandlingen. I början tyckte de att det var bättre att sitta i rishögen som blev när grenarna blåste ner (mer skyddade där) men sedan lockade maten allt för mycket för att de skulle kunna motstå de goda solrosfröna :)


Helt plötsligt så dök en Hackspett upp.Vi har inte haft besök av den innan så det var en trevlig  överraskning !




Jag vet inte alls vilken sorts Hackspett det var men det kanske någon av er vet? Den flög mellan träden och hackade ,som jag tyckte, på måfå lite här och var. Jag trodde inte att jag skulle hinna fånga honom på bild men jag hade sådan tur att han var kvar ett tag så det blev några bilder på honom. Honom? Det kanske är en hon ? Kanske bäst att säga hen.

Ha det bäst !




Kommentarer

  1. Har nu fått lära mig att det var Hackspett modell större och att det var en hona. Man lär sig så länge man lever :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.