Nu när jag cyklar till jobbet på morgonen så ligger dimman som en slöja över ängarna som jag susar förbi. De varma morgnarna som har varit är bara ett  minne blott. Nu får jag bylta på mig tjock tröja under jackan och vantar är ett måste, för att jag inte (i mitt tycka ) ska frysa ihjäl på väg till jobbet. Brr..

När solen sedan går upp så kommer värmen med råge. Det gäller att passa på att njuta av dessa härliga höstdagar. Hörde att vädret skulle bli sämre nästa vecka.







Min Chili kruka som står utanför växthuset ser inte mycket ut för världen. Bladen är så torra att de bara smulas sönder mellan fingrarna när jag tar på dem.
Jag har varit extremt dålig på att vattna dem men de har ändå belönat mig med frukt. En röd och fyra gröna "Chilisar" hänger där bland allt de torra :)

Vad ska jag då göra med dessa?Surfade runt på nätet och fann denna  länk som fick mig att dra lite på smilbanden . Receptet som stod med verkade helt okej . Få se om det blir Chili till helgen.

Vad gör ni med er Chili? Har ni något favoritrecept?Tips och recept tas tacksamt emot.

Fortsätt nu och njut av Söndagskvällen !


Kommentarer