Langare? Jag? Nä...

Höll på att glömma det viktigaste av allt under hela trädgårds säsongen ! Har hänt att jag missat det förut och har då var tvungen att bege mig ut efter det. Väldigt dumt med tanke på att jag har så mycket av det själv här hemma.
Så idag var det bara till att skörda och sen hitta ett bra ställe att torka det på. Det är nästan det knepigaste. Måste vara ett ställe som man inte ser det och inte känner doften av det och inte i räckhåll..Hm, får bli uppe på golvuret. Där kommer katterna inte åt det. Hoppas jag.
De är helt tokiga i Kattmyntan ! De gör allt för at få tag i det. De blir verkligen som förbytta när vi ger dem em dos :)

På sommaren så har de en kattkorg utomhus som är fylld med Kattmynta. Bild på den ser ni till vänster här i bloggen under missarnas porträtt . Den används men det är den torkade varianten som är mest poppis.

Så jag kanske är lite av en " langare " i alla fall ;)

Ha det bäst !

Kommentarer

  1. Ja man har ju hört att katterna gillar den men inte visste jag att de nästan blev tokiga. Härliga bilder på dina solhattar i ett tidigare inlägg. Fantastiska blommor.

    Elisabeth

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.